الثلاثاء، 19 أغسطس، 2014

رسالة للستات عشان همة نور عنينا


بما ان اغلب الرجالة بتروح الشغل واغلب الشركات جايبة مولدات فأنا هوجه كلامى للستات عشان همة نور عنينا ،،
بالنسبة للغسيل اللى بيقعد ف الغسالة باليومين والتلاتة .. تنزلى تشترى طشت غسيل وشوية برسيل يدوى وامرشى الغسيل على ايدك .. دى الايد البطالة نجسة
بالنسبة للكنس .. انسى المكنسة .. مالها المقشة .. دى حتى عفارها هيفكرك بأرض مصر الطاهرة
بالنسبة للطبيخ .. استخدمى وابور الجاز .. اهو منه ينور ومنه يدفى ومنه يطبخ
بالنسبة للمية .. عارفة انها بتقطع عشان المواتير بتقف .. تجيبى البستلة ام حنفية وتعبيها لوقت الزنقة
بالنسبة للثلاجة اللى الاكل بيبوظ فيها .. تنزلى كل يوم السوق تشترى طبختك وعلى قد اكلك اليوم بيومه وبس .. اما المية فحلها القلل القناوى .. قلتين تلاتة وصينية وهتشربوا مية باردة وتدعولى
بالنسبة للكاتل .. بلا كاتل بلا كلام فارغ .. السبرتاية هى الحل
بالنسبة للسخان .. قومى سخنيلك شوية مية ع الوابور يا ولية وتنجزيهم بشوية مية م البستلة وهيكفوكى انتى والعيال والراجل ومش لازم تتليفوا .. بلاش تبذير
بالنسبة للمروحة .. تجيبى ورقة كراسة وتطبقيها خلف خلاف وتعملى مروحة وتهوى لحد ما ايدك تورم
بالنسبة للدفاية .. تجيبى قصعة وشوية قوالح درة وتولعى فيهم وتتلمى مع العيال حواليها بس ف البلكونة عشان متولعيش ف الشقة
بالنسبة للسيشوار .. تطلعى تقفى ف البلكونة لحد ما شعرك ينشف 
بالنسبة للتليفزيون .. عندك راديو ترانزستور تجيبيه من شارع عبد العزيز وتسمعيه .. وهينمى خيالك 
بالنسبة للماكياج واللبس .. هتوفريهم لان محدش هيشوفك اصلا ف الضلمة ودى ميزة كبيرة 
بالنسبة لجوزك .. جتك نيلة .. هو بعد اللى فات دة كله لسة لكى نفس !!!!!

هناك تعليق واحد:

Shy Maa يقول...

شركة مكافحة حشرات بالدمام 0593354800

المركز الدولي لمكافحة الحشرات بالدمام ؛تنتشر الحشرات فى كل مكان من بق ونمل وصراصير وفئران وعته وثعابين وجنادب وسحالى وغيرها من أشكال الحشرات الأخرى المختلفه ؛تلك الحشرات تتسبب فى العديد من الأمراض الخطيرة على صحة الانسان ويمكن أن تؤدى فى النهاية الى موت الانسان ؛نظرا لكم الطفيليات والجراثيم والشوائب التى تتركها تلك الحشرات ؛فالمركز الدولي يعتمد على مجموعه من أفضل المبيدات الحديثة وأدوات الرش بجميع أشكاله من أجل القدرة على التخلص من تلك الحشرات ومنع اصابه الأفراد بهذه الأمراض ؛لذلك لا تبحث كثيرا نحن الشركة السعودية الأولى التى تقدم خدماتها الحصرية دون منافس بأسعار تتناسب مع جميع الأفراد واحتياجتهم .
شركة تنظيف فلل بالدمام

كيفيه القيام بأعمال مكافحة الحشرات ؟
يعتمد المركز الدولي على مجموعه من الأساليب الخاصه التى تتناسب مع الحشرات وحجمها ودرجة تكاثرها من أجل الوصول الى أفضل شكل صحى ونظيف ومن أجل العيش فى بيئة نقيه خاليه من الحشرات الخطيرة ؛يمكن الحديث عن طرق مكافحة الحشرات المنزليه كالأتى :
شركة تنظيف شقق بالدمام
أولا: أعمال مكافحة بق الفراش 
تعتبر حشرة بق الفراش من الحشرات الغير مجنحة التى تنتشر فى المنازل بشكل كبير ؛فهى تفضل التواجد فى غرف النوم وعلى سرائر الأفراد وفى المراتب والمفروشات ؛فهى حشرة صغيرة الحجم لا ترى بالعين المجردة ؛لذلك لا يتمكن الأفراد من رؤيتها والتعامل معها ؛لذلك تعتمد الشركة على مجموعه من أدوات الرش للتخلص من خطر حشرة بق الفراش .
تتواجد حشرة بق الفراش فى الأماكن القديمة أو التى يتم اغلاقها فترات طويله مثل الفنادق أو المنازل والفلل القديمة ؛ تتواجد حشرة بق الفراش على أخشاب السرائر أو أخشاب الأنتريهات والصالونات .
شركة تنظيف خزانات بالدمام
ما هى أبرز أضرار حشرة بق الفراش؟
تتسبب حشرة بق الفراش فى اصابه الأفراد بالعديد من الأمراض وأشكال العدوى ونقص الحديد والهيموجلوبين الى جانب التسبب فى اصابه الأفراد بأمراض الكبد الوبائى وغيرها من الأمراض الخطيرة ؛كما تمتص حشرة بق الفراش جلد الانسان عن طريق اختراق جلده بسنها المدبب.
شركة نقل اثاث بالدمام